joi, 12 ianuarie 2017

Recenzie: „Orașe de hârtie" - John Green

Titlu: Orase de hartie
Autor: John Green
Editura: Trei
Numar de pagini: 365
Anul aparitiei: 2014










Descriere:



Lumea se rastoarna cu doar cateva saptamani inainte de terminarea liceului: Margo reapare in viata lui Quentin. In toiul noptii, imbracata in costum de ninja, gata pentru o noua aventura. Extravaganta, frumoasa, imprevizibila si independenta, Margo l-a fascinat dintotdeauna pe Quentin. Indragostit iremediabil de ea, o urmeaza orbeste, incantat sa ia parte la planurile jucause si vindicative ale ingenioasei Margo.
Numai ca fata dispare iar. De data aceasta definitiv. Margo, fata visurilor care a fost intotdeauna o enigma, acum devine un mister. Pentru Quentin. Care nu mai gaseste nimic altceva decat indicii… lasate de ea pentru el. De aceea, decide sa le urmeze.

Parerea mea:


E prima carte pe care o citesc de la John Green si sincer nu ma asteptam sa imi placa atat de mult. In general ma "feresc" neintenionat de cartile foarte celebre...pur si simplu nu ma atrag. De exemplu, nu am citit Harry Potter, Me before you sau Sub aceeasi stea.

Revenind la recenzie..am avut tendinta de a face la fel si cu Orase de hartie. Era foarte populara, nu m-a atras din prima, dar ceva m-a facut sa o cumpar. Ei bine, dupa ce am citit-o mi-am dat seama ca e o carte superba. Mi-a placut foarte mult si am citit-o intr-un timp foarte scurt. 
Ca sa va spun putin despre ea. Cartea o are ca protagonista pe Margo, o fata misterioasa, rebela, mereu gata de o noua aventura. Totul incepe cand intr-o seara, Margo apare la fereastra vechiului ei prieten, Quentin si il roaga sa o duca cu masina si sa inceapa cu ea o noua aventura. Placand-o de cand erau mici, isi face curaj si o urmeaza. Urmeaza niste fragmente foarte amuzante, descriindu-i pe cei 2 adolescenti facand diferite infractiuni si razbunandu-se pe anumite persoane. 
Dar in urmatoarele zile, Margo dispare, iar Q incepe sa isi puna intrebari. Parintii ei le-au spus politistilor ca mereu lasa indicii despre locul unde se ascunde. De aici practic incepe actiunea, cand Quentin si prietenii lui cauta tot felul de indicii pentru a putea sa o gaseasca pe fata. Cartea e minunata si te face sa iti pui diferite intrebari : Unde s-ar 'putea duce? De ce a plecat? Se va mai intoarce vreodata ?
Citind "Orase de hartie" am invatat ca nu trebuie sa iti pese de parerea celor din jurul tau si sa faci lucrurile exact asa cum simti tu. Sa iti traiesti adolescenta, sa faci lucruri nebunesti si sa te distrezi.


Citate:


  • "Să faci pipi e ca și când ai citi o carte bună – odată ce ai început, e greu să te mai oprești"
  • “Ne petrecem fiecare moment al vieții pentru viitor – mergem la școala ca să putem merge la facultate ca să putem prinde un loc de muncă bun ca să ne putem cumpăra o casă drăguță ca să ne putem permite să ne trimitem copiii la facultate ca să poată să prindă un loc de muncă bun ca să-și poată cumpăra o casă ca să-și poată permite să-și trimită copiii la facultate.
  • Întotdeauna mi s-a părut ridicol când oamenii își doresc să se combine cu cineva doar fiindcă persoana respectivă e drăguță. E ca și cum ai alege cerealele de dimineață în funcție de culoare, nu de gust.
  • " Orasele erau de hartie, dar amintirile nu erau"
  • " -De aproape, toate lucrurile sunt mai urate
      - Nu si tu "



E prima mea recenzie si am avut mari emotii inainte sa o postez, dar iat-o. Sper sa va placa.

PUNCTAJ: 4/5



Catalina



4 comentarii:

  1. Haha, și eu mi-am notat citatul ăsta: "Să faci pipi e ca și când ai citi o carte bună – odată ce ai început, e greu să te mai oprești" Nici eu nu mă așteptam la mare lucru de la cartea asta, mai ales că mie nu prea îmi place cum scrie John Green, dar totuși m-a surprins plăcut și chiar mi s-a părut drăguță.

    Felicitări pentru recenzie și ține-o tot așa! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi mult..mai am mult de invatat dar o sa ma prind incet-incet..Sincer nici eu nu am o parere tocmai buna despre John Green..dar cartea asta chiar a fost frumoasa

      Ștergere
  2. Mie mi-a plăcut cartea asta. Mi s-a părut chiar drăguță. Nici pe mine nu prea mă încântă John Green, dar unele lucruri sunt scrise frumos. 💙
    Felicitări pentru recenzie! Abia aştept următoarea. ❤

    Lecturi frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi mult draga Daria. Imi pare sincer rau ca nu am mai postat de mult , dar chiar nu am avut timp, promit ca revin cat de curand. Cat despre John Green, nici pe mine nu ma impresioneaza asa tare. Lecturi frumoase si tie. <3

      Ștergere